سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرداخت حقوق شما: افسانه های هالیوود که همه اینها را مدیون تئاتر

شلیک به سمت بالا ممکن است همیشه بهترین چیز نباشد. اهمیت تجربه تئاتر در مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر صادق و همه کاره غیرقابل انکار است. این سنگ بنای کاردستی ما را فراهم می کند و درسهایی را ارائه می دهد که در یک مجموعه فیلم در دسترس نیست ، اما ضروری است. نگاهی می اندازیم به تعدادی از افسانه های کنونی صفحه که قبل از ساختن آن در فیلم ها ، سالها روی صحنه به تمرین هنرهای خود مشغول بودند.


دانیل کریگ

قبل از تبدیل شدن به اولین "باند باند" ، دانیل کریگ این کار را چند سال در لندن انجام داد. نمای بیرونی سخت و دشوار "طبقه کارگر" او جذابیتی خاص به او بخشید که تماشاگران هنگام تماشای تورهای نمایشی کوچک در انگلستان و اروپا مقاومت ناپذیر می دانستند. با این حال ، حتی به عنوان یک بازیگر موفق صحنه و چهره ای آشنا با تور انگلیس ، گهگاه او را روی نیمکت های پارک خواب می دیدند.


در سن 16 سالگی تحصیلات خود را برای شرکت در تئاتر ملی جوانان ترک کرد ، پذیرفته شد و به لندن منتقل شد. او اولین بار در صحنه به عنوان آگامنون در Shakespeare’s Troilus and Cressida بازی کرد. او به عنوان یک بازیگر مبارز با NYT ، در آشپزخانه های رستوران و به عنوان پیشخدمت زحمت می کشید. کریگ با NYT در تورهای والنسیا و مسکو اجرا داشت. وی در ممیزی های مکرر در گیلد هال شکست خورد ، اما سرانجام استقامت او نتیجه داد و در سال 1988 ، وارد مدرسه موسیقی و نمایش گیلد هال در باربیکان شد. در آنجا ، او در کنار یوان مک گرگور ، دامیان لوئیس و جوزف فاینس و دیگران تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی در سال 1991 در نمایش بدون گذشت ، نمایش جدیدی از راد ویلیامز در تئاتر Lyric قبل از بازی در نقش جوزف پورتر پیت در نمایش برتر فرشتگان در انگلیس در تئاتر ملی لندن ظاهر شد. او همچنین در The Rover by Aphra Benn در Jacob st Studios ظاهر شد.

اولین اعتبار اکران او در سال 1992 بود ، با بازی در نقش "کوچک یک قدرت" ، که با دنباله ای از نقش های تلویزیونی و سینمایی کوچک همراه بود. او در سال 1997 به تئاتر بازگشت تا در اولین نمایش Hurly Burly توسط دیوید ربه در تئاتر اولد ویک در انگلیس به بازی میکی بپردازد و دوباره در سال 2002 برای بازی در نقش مایکل بلک در کاریل چرچیلز شماره ای بازی کند.


کریگ به عنوان علاقه مندی در فیلم اکشن Tomb Raider در سال 2001 با بازی آنجلینا جولی انتخاب شد. در سال 2005 قبل از اینکه به عنوان جیمز باند بعدی انتخاب شود و در کازینو رویال به عنوان ستاره بین المللی منجنیق شود در کنار اریک بنا در مونیخ همبازی بود. او در سال 2009 به صحنه بازگشت و در نمایش دو نفره "یک باران ثابت" اولین بار را در کنار "هیو جکمن" در برادوی تجربه کرد.


در طول دهه 90 ، کریگ یکی از شناخته شده ترین چهره های تئاتر بریتانیا بود ، با این حال خیلی دور بود که لباس تاک را بنوشد و مارتینی بخورد (یا در این مورد ، Heinekens). تئاتر راه را برای کریگ هموار کرد که متانت ، ذکاوت و مقاومت خود را مدیون سالهای حضور در صحنه است.


دنزل واشنگتن

دنزل واشنگتن ، برنده چند جایزه اسکار ، ادعا می کند که اوایل کار در تئاتر "به او یاد داد که چگونه بازی کند". رفتار فوق العاده قوی واشنگتن و حضور قدرتمند جنسی در صحنه متولد شد. او یکی از آن بازیگرانی است که دوست دارید با او روی صحنه باشید - زیرا او همه چیز را به شما می دهد و از بودن روی صحنه با او متنفر است - زیرا می دانید همه چشم تماشاگران به او است. صحنه پردازی ناخواسته.


یک جوان واشنگتن قبل از ترک تحصیل به دلیل بلاتکلیفی در مورد کدام رشته برای تحصیل در کالج فوردهام بسکتبال بازی می کرد. در طول تابستان ، واشنگتن به عنوان مدیر هنرهای خلاق در یک اردوگاه شبانه در Lakeville ، Connecticut کار می کرد. او در نمایش استعدادیابی کارکنان برای اردوگران شرکت کرد و یکی از همکارانش پیشنهاد داد که بازیگری را امتحان کند.


با بازگشت و هدف و تمرکز تازه در Fordham ، وی برای تحصیل در رشته بازیگری در پردیس مرکز لینکلن ثبت نام کرد و به او نقش اصلی را در Eugene O"Neill‘s The Emperor Jones و Shakespeare"s Othello اعطا کرد. پس از فارغ التحصیلی در مدرسه بازیگری در کنسرواتوار تئاتر آمریکا در سانفرانسیسکو تحصیل کرد و در آنجا یک سال ماند و قبل از بازگشت به نیویورک برای شروع حرفه بازیگری حرفه ای خود.


واشنگتن تابستان سال 1976 را در سن مری سیتی ، مریلند ، در تئاتر سهام تابستانی با اجرای Wings of the Morning ، نمایشنامه ایالت مریلند گذراند ، که برای او با ترکیب شخصیت آمریکایی آفریقایی تبار مبتنی بر شخصیت تاریخی از اوایل استعمار ساخته شده است مریلند ، ماتیاس دا سوزا.


واشنگتن پس از یک رشته تلویزیونی کوچک و نقش های سینمایی ، نقش ملوین پیترسون درجه یک خصوصی را در تولید خارج از برادوی A Soldier’s Play بازی کرد که در نوامبر 1981 به نمایش درآمد. واشنگتن برای این نقش جایزه Performance Obie Performance Obie را از آن خود کرد. در همان سال واشنگتن با بازی "مالکوم ایکس" در نمایش برنده جایزه لورنس هولدر ، وقتی جوجه ها به خانه آمدند تا در شب در تئاتر هنری در نیویورک برنده شوند ، ظاهر شد. واشنگتن برای احیای این نقش در فیلم Spike Lee 1992 مالکوم X ادامه می دهد.


واشنگتن نقشی منظم در بیمارستان درام خیابان سنت در جای دیگر داشت ، که به مدت شش سال ادامه داشت ، با این حال ، قبل از بزرگ کردن ، او در تابستان 1990 به صحنه بازگشت ، و در نقش اصلی تولید تئاتر عمومی از ریچارد سوم توسط ویلیام ظاهر شد شکسپیر از زمان تبدیل شدن به یکی از بزرگترین ستارگان سینمای هالیوود ، واشنگتن همیشه وقت خود را برای صحنه دارد. در سال 2005 ، او به عنوان مارکوس بروتوس در ژولیوس سزار در برادوی ظاهر شد. اجرای محدود تولید علی رغم دریافت نظرات مختلف ، میانگین فروش "بیش از 100? حضور" شبانه بود. در مورد جمع کردن جمع صحبت کنید. در سال 2010 ، واشنگتن در احیای برادوی آگوست ویلسون حصارها ، در مقابل ویولا دیویس ، نقش تروی مکسون را بازی کرد که برای آن برنده جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول نمایش شد. واشنگتن در حال حاضر به بازی در برادوی با بازی در یک کشمش در خورشید بازگشته است.


واشنگتن برای استفاده از مهارت هایش به تئاتر برمی گردد ، او دائماً می آموزد:


"شما نمی توانید یاد بگیرید که چگونه در فیلم خوب بازی کنید. این همان کاری است که من در برادوی انجام می دهم و سعی می کنم بهتر شوم. مثل این است که به کارخانه برگردید تا ساز خود را تراش دهید. من ترجیح می دهم خوب باشم تا مشهور "


گلن کلوز

این بازیگر زن آمریکایی از زمان دستیابی به موفقیت خود در "رابط های خطرناک" کلاسیک 1988 به یک نام مشهور تبدیل شده است ، اما بیش از یک دهه قبل از این کار طولانی مدت موفقیت آمیز در برادوی داشت.


کلوز سالهای نوجوانی خود را در سفر با گروهی فرقه ای به نام "MRA" گذراند که والدینش بیش از پانزده سال درگیر آن بودند. وقتی او 22 ساله بود ، کلوز از MRA جدا شد و در کالج ویلیام و مری شرکت کرد و در رشته تئاتر و مردم شناسی دو رشته گرفت. در بخش تئاتر کالج بود که شروع به آموزش به عنوان یک بازیگر جدی کرد. او در طول سالهای تحصیل در مدرسه ویلیامزبورگ در درام فضای باز تابستان ، جلال مشترک که توسط پل گرین ، نویسنده جایزه پولیتزر نوشته شده ، بازی کرد.

کلوز در شرایط عجیب و در عین حال هیجان انگیز اولین بازی خود را در برادوی انجام داد. در تولید 1974 از عشق به عشق ویلیام کونریو ، نزدیکترین ستاره ستاره ماری اوره بود ، و بعد از اینکه خانم اوره بعد از آن تشریفات شنبه رها شد ، برای اجرای عصر شنبه ادامه داد. بعد از دو نقش دیگر ، کلوز در نقش پرنسس مری در سال 1976 در نقش رکس بازی کرد و در سال 1980 با بارنوم که بسیار مورد تحسین قرار گرفت در ایالات متحده گشت ، این تور برای یک سال دیگر تمدید شد. کلوز پس از برنده شدن اولین جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول زن در سال 1992 برای بازی در نقش اصلی در فیلم مرگ و دوشیزه ، به ارتفاعات گیج کننده ای دست یافت ، تونی دوم وی سال بعد در فیلم The Real Thing حضور یافت و سومین بار وی سال دیگر بعد که در آن برنده بهترین بازیگر زن شد موزیکال با شاید برجسته ترین نقش خود در صحنه بازی با نورما دزموند در بلوار غروب آندرو لوید وبرز.


در طی دو دهه گذشته ، کلوز با سه نامزدی جایزه امی و شش نامزدی جایزه اسکار ، خود را به عنوان یک تورگردانی در صفحه نمایش کوچک و بزرگ تثبیت کرده است. او به بازگشت خود به برادوی ادامه می دهد و اخیراً در کنار جان لیتگو در درام برنده جایزه پولیتزر ادوارد آلبی یک تعادل ظریف بازی می کند.


کلمات کلمات عاقلانه ای درباره اهمیت تئاتر به اشتراک می گذارد:


"برای من ، جایی است که شما به عنوان یک هنرمند واقعاً پیشرفت می کنید. من برای بازیگری فیلم احترام زیادی قائلم ، اما در صحنه ، شما تدوینگر ندارید و افراد مطرحی هم ندارید. شما نمای نزدیک ندارید. شما در آنجا با سایر بازیگران و تماشاگران خود بیرون هستید. این یک مخلوط شیمیایی است که قرن ها اتفاق افتاده است! هیچ چیزی برای من وجود ندارد که واقعا جایگزین آن شود. "


رالف فاینس

رالف فاینس ممکن است با نگاه پولادین ، ??صدای غنی و هوش سرسخت خود به عنوان شخصیت شرور هالیوود شناخته شود ، اما او به سرعت در حال تغییر این مسئله است که اخیراً نمایش های حساس تری را با توانایی کمیک فوق العاده به نمایش می گذارد.

فاینس در آکادمی سلطنتی هنر دراماتیک بین سالهای 1983 و 1985 آموزش دید. در آخرین سال خود او شروع به اجرای تئاتر در فضای باز تئاتر در پارک رجنت کرد ، و در نقش "یک پاییار" در حلقه های دور ماه ، کوریو در شب دوازدهم و تار عنکبوت در آ خواب نیمه شبهای تابستان. وی پس از فارغ التحصیلی در شکسپیر نقش های بزرگتری را بازی کرد و در نقش لیساندر در رویای شبهای نیمه تابستان و رومئو در رومئو و ژولیت بازی کرد. سال بعد وی با تیترهایی از جمله پسر در شش شخصیت Pirandello در جستجوی نویسنده ، Arkady در پدران و پسران تورگنیف و Lisha Ball در Ting Tang Mine ساخته Nick Darke به تئاتر ملی پیوست.


Fiennes در سال 1988 در شرکت معتبر Royal Shakespeare مورد استقبال قرار گرفت و چهار سال برجسته و قابل توجه را در این شرکت سپری کرد. نکات برجسته او شامل بازی کلودیو در فیلم "خیلی زیاد درباره هیچ چیز" ، "دوفین" در "شاه جان" و "ادموند" در "لیر لینگ" است.