سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در بازیگری چگونه لغات خود را افزایش دهیم

شما به عنوان یک بازیگر سنگر زبان خود هستید. شما قصه گو هستید. درک شما از متن و توانایی شما در برقراری ارتباط با آن برابر است. با طیف متنوعی از شخصیت ها و سبک هایی که در طول زندگی حرفه ای بازیگری با آنها روبرو خواهید شد ، لغات گسترده و فرماندهی کلمات ضروری است. و صرف وقت برای افزایش واژگان خود یک سرمایه زیرکانه است.

 

چرا لغات برای یک بازیگر مهم است

کلمات ظرافت معنی دارند. و اگر به واژگان شخصی خود نگاه کنیم ، می بینیم که از کلمات برای رنگ آمیزی گفتار و تأکید بر شخصیت خود استفاده می کنیم. هنگام کار بر روی یک شخصیت یا نمایشنامه ای که یا از زبان باستانی یا کلمات پیچیده استفاده می شود ، صرفاً جستجوی معنی آن در فرهنگ لغت اغلب به شما امکان تجسم کلمه را نمی دهد. اگر با آن آشنا باشید و شاید از قبل شخصاً از آن استفاده کرده باشید ، به نوبه خود هنگام استفاده از شخصیت ، طبیعی خواهد بود.

 

به همین دلیل است که فکر می کنم بازیگران باتجربه شکسپیر هنگام اجرای شکسپیر بسیار طبیعی تر به نظر می رسند تا بازیگران باتجربه ای که خیلی با برد کار نکرده اند.

 

این نیست که برخی از قوانین ثابت قدم وجود دارد که شما باید بخوانید تا یک بازیگر بزرگ شکسپیر باشید ، گرچه مطمئناً می توانید مهارت های شکسپیر خود را ارتقا دهید ، بیشتر به این دلیل است که زبان او برای بازیگری که مرتبا در نمایش های شکسپیر بازی می کند یا می خواند و تماشا می کند آشنا است بسیاری از نمایشنامه های او گفتن تو ، خودت و گذشته تو مثل آنها نیست این برای آنها طبیعی است. حتی اگر از نظر فکری این کلمات را درک کنید ، اگر آنها به درستی درک و مجسم نشوند ، احمقانه به نظر می رسند.

 

تسلط بر زبان خود به شما کمک می کند بدون توجه به تراکم و پیچیدگی زبان ، بدون هیچ زحمتی روی هر متنی کار کنید و به شما امکان می دهد با اطمینان خاطر نمایشنامه ای را تمرین کنید و بسازید.

 

بنابراین: چگونه واژگان خود را بهبود ببخشیم

بیشتر بخوانید (و آهسته بخوانید)

این یک مورد کاملاً واضح است. مطالعه اصلی ترین راه برای افزایش واژگان شما است. به شما امکان می دهد کلمات را در متن ببینید و درک کنید که چگونه یک کلمه را به کار ببرید. بنابراین زیاد بخوانید!

من فهمیدم که خواندن آرام ، یا حداقل با سرعتی که واقعاً می توانید کلمات را بخوانید بسیار حیاتی است. در هنگام عجله برای خواندن کتاب هنگامی که من جوان ترم ، از رمان ها رد می شوم ، ترجیح می دهم کتابی را به پایان برسانم تا اینکه آن را تحویل بگیرم. کما اینکه اگر تمرین خالص به پایان رساندن یک رمان عالی ، به نوعی من را با کلمات بهتر کند. با این حال ، از زمان کند کردن خواندن ، لذت آن بیشتر شده و درک من از کلمات افزایش یافته است.

 

متنوع بخوانید (اوایل ، آنچه را دوست دارید بخوانید)

گسترده خواندن مهم است. ذهن شما را به روی روشهای مختلف تفکر باز می کند ، همچنین به شما امکان می دهد تعداد بیشتری از کلمات را ببینید. رمان های کلاسیک ، شعر ، نمایشنامه و روزنامه همه عالی هستند. همیشه به دنبال متن با کیفیت باشید.

 

اگر خواننده مشتاق نیستید ، با آنچه دوست دارید شروع کنید. بهتر است 10 مجله بخوانید تا اینکه در یک رمان کلاسیک تلاش کنید. با این حال ، هرچه بیشتر بخوانید ، بیشتر به دنبال نوشتن عالی هستید و از آن قدردانی خواهید کرد.

برای خود فرهنگ لغت تهیه کنید

 

بسیار خوب ، توسط یک مدرس به من گفتند که همیشه یک واژه نامه کنار تخت من باش. او طرفدار Hardback قدیمی ، و روند تقلا در صفحات و پیدا کردن کلمه رمز و راز شما است. من فکر می کنم در اینجا انجام این کار مقداری ارزش دارد ، اما صادقانه بگویم این یک روند کند است.

 

من برنامه dictionary.com را بارگیری کردم و فوق العاده است. همچنین می توانید چند دلار بپردازید و درباره ریشه کلمات و جملات نمونه اطلاعاتی کسب کنید و همه اینها در تلفن شما است. این بدان معناست که جستجو در یک کلمه ، مرور کلی و بازگشت به مطالعه بسیار سریع است. دیکشنری آنلاین انگلیسی آکسفورد نیز عالی است ، اگرچه برای یک برنامه ، dictionary.com عالی است.

 

هفته ای 10 کلمه

من دریافته ام که ، اگرچه جستجوی کلمات هنگام خواندن خوب است ، اما آنها اغلب نمی چسبند ، و روند گسترش واژگان شما کند است. من شروع به انتخاب 10 کلمه در هفته کردم و واقعاً آنها را مطالعه کردم. این به این معنی است که شما هر هفته حداقل 10 کلمه عالی در خود می گیرید. اگر هر هفته به این امر پایبند باشید ، در راه رشد یک واژگان عالی هستید.

 

به سخنرانی های استثنایی گوش دهید

اگر با خواندن مشکل دارید یا حتی از آن لذت می برید ، گوش دادن به بلندگوهای عالی مسیر دیگری است. سخنرانی های شگفت انگیز TED ، که اگر در مورد آنها چیزی نشنیده اید ، اساساً سخنرانی های مفصلی در موضوعات مختلف هستند ، بسیار عالی هستند. با کلمه "سخنرانی" پرتاب نشوید ، با این حال ، آنها معمولاً 10-20 دقیقه طولانی و بسیار جذاب هستند. من همچنین دوست دارم به مصاحبه با افراد مفصل یا واژگان تقویت شده گوش دهم. من اخیراً تعداد زیادی از فیلم های مارک راسل را مشاهده کرده ام. او شوخ طبع و جذاب است و هر ویدیویی تاکنون مشتی کلمه به من داده تا به فرهنگ لغت خود برسانم.

 

استفاده عملی

در موقعیت های اجتماعی از کلمات جدید استفاده کنید

استفاده از کلمات جدید حداقل برای من ترسناک است. شما می توانید با استفاده از یک کلمه جدید احساس کمی پونی شو کنید یا حتی احساس کنید که شما نیستید. با این حال ، اگر آنها را ریشه دار نکنید و شروع به استفاده از آنها نکنید ، هیچ گونه تفاوت خاصی پیدا نمی کنید از کلمه بعضی اوقات درک معنای فرهنگ لغت و استفاده از این کلمه بسیار متفاوت است. برخی از افراد دوست دارند حداقل روزی یک کلمه جدید اضافه کنند ، آن را در مکالمه با دوست خود یا حتی در چک کردن یک سوپرمارکت امتحان کنند.

 

نوشتن

مشابه استفاده از کلمات با دوستان ، نوشتن یک روش عملی برای جا افتادن کلمات در واژگان است. شما همچنین تفاوت کلمات مورد استفاده خود را پیدا کرده و احساس صحیحی را در آنها ایجاد می کنید. هنگام نوشتن ، همیشه یک اصطلاح نامه در این نزدیکی داشته باشید. این خود به بهبود واژگان شما کمک می کند.

 

موفق باشید

خوب ، امیدوارم از این موارد استفاده شده باشد. ما به عنوان بازیگر نسبت به زبان خود مسئولیت داریم. ما باید از آن احترام بگذاریم و بهترین تلاش خود را برای تسلط بر آن داشته باشیم وظیفه سیری ناپذیر درک کلمات پیش روی شماست و هیجان انگیز است!

 

هرچه بیشتر در کلمات فرو بروم ، شور و اشتیاق بیشتری پیدا می کنم. اگر در ابتدا ، فکر بیرون آمدن از فرهنگ لغت غیرقابل تحمل است ، به من اعتماد کنید ، آن را دوست خواهید داشت.